|
Med množico
slovenskih rockovskih skupin različnih podžanrov in usmeritev zlepa ne
najdeš izvirnosti in kakovosti. Glede na zvok skoraj istovetnih skupin
pa v tej poplavi močno izstopajo dolenjski D'Kovači, ki za razliko ne
preigravajo znanih skladb tujih izvajalcev, ampak posegajo po bogatem
izročilu iz zakladnice slovenske ljudske pesmi. Z izjemnim občutkom za
spajanje folklore in sodobnega rockovskega zvoka ustvarjajo dobro dinamično
glasbo, ki je namenjena vsem generacijam. Mešanica humorja, ljudskih napevov
in solidnega rocka briše starostne razlike med poslušalci, določa D'Kovačem
izrazni okvir in vnaša v slovenski prostor pravi folk/etno rock. 1. zgoščenka MI SMO KOVAČI, posneta maja 1994 1. Adijo, pa zdrava ostani (ljudska) Novomeški producent zvoka Tomaž Maras, je skupini oblikoval zvok in dodal nekaj fines. Na snemanje so povabili tudi violinista Marjana Doviča, harmonikarja Petra Finka in Tokca, izvrstnega pevca iz skupine Mercedes band. Tako so se D'Kovači pojavili v slovenskem prostoru s kakovostnimi rock priredbami ljudskih pesmi in z dvema svojima, ter tako odprli novo poglavje rock'n'rolla in postavili temelje oživljanju folklore v sodobnem času. D'Kovači igrajo izvirno ljudsko pesem, ki je v ritmiki in sestavi več kot primerna za rock predelavo. V baladi Adijo, pa zdrava ostani se skupina predstavi s pravim rockerskim solom, v poskočni Tam dol' na ravnem polju z udarnim rock refrenom, ki je zaščitni znak skupine, v lastni Hej, kadila si mi pa se ponorčuje z banalnimi slovenskim izvajalci, ki vnašajo v pesmi seks brez duhovitosti. S prvim videospotom Mi smo kovači, izborom koncertnih posnetkov s prvih nastopov, skuša skupina predstaviti svoje delo tudi na slovenskih televizijah. Vendar se prvič resno predstavi spomladi leta 96 v oddaji ROKA ROCKA, s svojim drugim videospotom "Adijo, pa zdrava ostani". Producent videospota Jurij Moškon je začutil utrip skupine in na izviren način upodobil staro dolenjsko pesem ter poudaril folk/etno usmeritev skupine. Skupina uspešno nastopi na odru z najbolj znanimi katalonskimi bendi že avgusta 94 v kulturni izmenjavi s partnerskim španskim mestom Vilafranca del Penedes. Nastopi po vsej Sloveniji - kot gost Lačnega Franza, Parnega valjka in mnogih drugih, na veslaški regati med ljubljansko in mariborsko univerzo na Lentu, na kulturnih prireditvah, na zasebnih žurih in rock feštah vodijo skupino k vse večji priljubljenosti med slovensko rockersko mladino. 2. zgoščenka POBELELO POLE, posneta novembra 1995 1. Mi, Slovenci, vinca ne prodamo (ljudska) V slogu etno
rocka so se odločili posneti tudi svoj drugi album, s čimer se je založnik
takoj strinjal. Tako so novembra 95 v studiu PANIKA posneli v štirih dneh
novo zgoščenko "Pobelelo pole", v živo, s hkratnim igranjem
večih članov. Tako so dosegli neposrednost in kompaktnost zvoka ter zmožnost
skupine. Naslovna skladba, sedemminutni instrumental, je glasbena pot
skupine, ki so jo prehodili od začetka. Je izraz zrelosti skupine, ki
si prizadeva ohraniti prvino lastnega izražanja in prirejene narodne skladbe
postopno zamenjati z lastnimi. Vsekakor pa skupina stoji za svojimi nastopi
v živo, ko so poslušalcem pripravljeni ponuditi čvrstost zasedbe, ki se
odraža v skladbah kot so "Le vkup, le vkup uboga gmajna" in
"Popaj mornar", odigrane s pravo rokersko močjo. 3. zgoščenka SMEJTE SE, posneta maja 1998 1. Pena (T. Zorko - V. Filač) Po dveh zgoščenkah:
"Mi smo kovači" in "Pobelelo pole", v katerih je skupina
oživela tradicionalne ljudske pesmi, jim vtisnila svoj pečat, in posnela
tri video spote: "Mi smo kovači", "Adijo, pa zdrava ostani"
in "Pobelelo pole", je po mnenju kritikov nastopil čas, ko naj
bi skupina posnela zgoščenko s svojo, avtorsko glasbo. V času idejnega
nastajanja novega projekta, je skupina uspešno nastopala po Sloveniji,
se predstavila v Bihaču, kjer je doživela fantastičen sprejem publike,
in imela odličen nastop na Rock Otočcu 97, najpomembnejšem festivalu leta
v Sloveniji. Iz posnetkov z nastopa je nastal tudi četrti videospot "Premirje",
s katerim je skupina prvič predstavila svojo avtorsko skladbo na videu. Ljudje se premalo zavedajo lastne identitete ter jo mnogokrat spreminjajo v zavist in s tem še bolj pripomorejo tistim, ki vladajo, da vzdržujejo navidezni red. V resnici pa izkoriščajo kaos, v katerem so se naučili tako dobro plavati, da lahko posamezniku in družbi mažejo oči, češ, kako skrbijo za njun razvoj, in da poznajo problematiko, ki pa se potem vedno sesuje v nepoznavanju njene osnovne prvobitnosti. Družba kot celota ni nič brez posameznikov. Šele ti ji dajejo pravo vrednost kot pisatelji, pesniki, glasbeniki in slikarji, s katerimi se poistovetimo in jih tudi posnemamo. Slep je kdor se s petjem ukvarja, Kranjec moj mu osle kaže, on živi, umrje brez denarja, je napisal naš pesnik dr. France Prešeren, zavedajoč se svoje večnosti ter minljivosti politikov in sprotne družbene ureditve. Ž'KOVAČI so: TOMAŽ ZORKO - Zore: kitara, vokal; že pri štirinajstih je prijel za kitaro in neutrudno igral v skoraj vseh novomeških bendih. Je najzaslužneši, da se ta zgodba sploh piše, in je hkrati tudi glavni avtor glasbe ter besedil. Ukvarja se še s slikarstvom in priznati je treba, da precej uspešno. PRIMOŽ MOŠKON - Vrač: kitara, slide kitara; poleg Zoreta edini v skupini že od vsega začetka. Zanj bi rekli, da je najbolj flegmatičen človek v skupini in prava dobričina. Njegovo druženje je vseskozi povezano s kitaro, saj jo v zasebni glasbeni delavnici tudi poučuje. JANEZ KLOBUČAR: bobni; glavni humorist v bendu in največji mojster za razna opravila. Prijeten fant, ki obvlada svoj posel. Pred Kovači je dajal ritem dvema novomeškima bendoma: Županovi torti in God damned blues bandu. ROMAN PLUT: kitara, harmonika, vokal; v bend je prišel na tretji zgoščenki. Zvok dopolnjuje z akustično kitaro in mladostnim vokalom, zna pa prijeti tudi za harmoniko. JANEZ LAMOVŠEK - Đono: glavni vokal; v bend je prišel poleti 97, se dobro vklopil in nadaljeval usojeno mu pot, saj je pred Kovači pel v novomeški skupini The Madžars. Sam pravi, da ga tako glasba, kot z njo vpete besede mučijo skozi vse to obdobje življenja, kot da bi bilo le podaljšek njegovega prejšnjega pojavljanja v svetu. Upa, da ne bo ostal le večni študent filozofije. SEBASTJAN SROVIN - Seba: tolkala; po stažu četrti, po letih pa kar drugi najstarejši v bendu. V bend je prinesel svežino, saj mu stara novomeška rockerska šola in razumevanje moderne glasbe omogoča razvijanje norih ritmov. ANDREJ ZUPANČIČ - Mali: bas; bendu se je priključil zadnji. Je mlad in nadebuden basist. Prej je igral v bendu Keudrmahn. Skupina sprejema pohvale, kritike, želje in podporo na naslov: Primož Moškon Cankarjeva 37 SI-8000 NOVO MESTO SLOVENIJA Besedilo je povzetek ocen skupine v različnih glasilih. Oblikoval je: Jurij Moškon Lektoriral je: Marjan Moškon, Novo mesto, 28. februarja 1999 |
člani
skupine na prvi zgoščenki:
|
|
člani
skupine na drugi zgoščenki:
|
|
|
člani
skupine na tretji zgoščenki:
|
|
|
Na koncu za prijatelje Ž'Kovačev ekskluzivno na teh straneh njihova nekončana četrta zgoščenka s tremi demo posnetki. Posebnos te neizdane zgoščenke pa je pesem Rožna Polja v filmu Varuh Meje. skladbe:
... potem pa... |
Po Šentjerneju se začne, moj trim moj suhi trim... slišimo iz zvočnikov, ko poženemo zgoščenko. Sicer pa se vse začne že prej. Namreč fantje iz D'Kovačev oziroma Ž'Kovačev so se odločili igrati še bolj pristno, etno Dolenjsko glasbo. Nadeli so si novo ime, saj je vsebina nove zgoščenke popolnoma drugačna kot pri Kovačih. Uglasbili so izvirne avtorske pesmi Šentjernejskega posebneža in pesnika Gustija Cvelbarja. V ta namen uporabljajo pristne inštrumente, kot so zvončki, citre, harmonika flaše in ribežen, v bodoče pa bodo uporabili še več pristnih inštrumentov. Naslovnico zgoščenke je narisal Zore, kjer je upodobil Gustija v njegovem najljubšem položaju, končno obliko pa dodelal Samo Kralj. Snemali so v studiu Spoonland s tonskim mojstrom Primožem Cigojem, pri snemanju pa so sodelovali (poleg stalne zasedbe) še gostje: Janez Klobučar na bobnih, Tomica Jovanovič - Tokac na orglicah, Marko Kralj na flašah, Sandra Tomovič na vokalu, Matjaž Lapajne na bobnih, Marjan Dovič na violini in Sebastjan Srovin na tolkalih. 1. Alkotrim 2. Muzikantska 3. Farna zaklonišča 4. Veseli Šentjernejčan 5. Poet 6. Vino 7. Brbučev France 8. Za Jernejevo 9. Posnetek časa 10. Šimelna
|
GUSTI CVELBAR in VSEPOUSODI člani skupine: |
||